.

Mijn werk beweegt zich op het snijvlak van verfijning en symboliek. Hoewel
grotendeels autodidact, heb ik een achtergrond in restauratie van oude meester
schilderijen, een discipline die mijn technische benadering en oog voor detail sterk
heeft gevormd. Deze invloed is vooral zichtbaar in mijn vroegere werk, dat zich
kenmerkt door een minutieuze en nauwkeurige schildertrant. Gewerkt wordt met
olieverf op linnen op uiteenlopende formaten.
Door de jaren heen heeft mijn toets zich ontwikkeld: waar voorheen zaken tot in
perfectie werden uitgewerkt, is er steeds meer ruimte gekomen voor een vrijere,
zelfverzekerdere schilderwijze. Toch blijft de essentie van mijn beeldtaal herkenbaar.
Mijn onderwerpen zijn vaak gemaskerde, gesluierde of geblinddoekte figuren –
personages die zich schuilhouden of zich aan het zicht onttrekken. Zij worden
omringd door symbolische elementen zoals vogels of eieren, motieven die verwijzen
naar thema’s als introspectie, transformatie en het onuitgesprokene.
Nu ik meer tijd kan wijden aan het maken van werk, ontstaat er in snel tempo een
nieuwe reeks schilderijen. Deze zijn dynamischer van karakter en bevatten soms een
zekere vereenvoudiging, maar blijven geworteld in dezelfde beeldtaal. Het werk
groeit organisch: nieuwe motieven dienen zich aan, oude thema’s keren terug in een
nieuwe vorm. Elk schilderij is een zoektocht, een laag over laag opgebouwde
reflectie op identiteit, stilte en symboliek.