HET BIJZONDERE VAN HET GEWONE..

Na mijn opleiding aan de Hogeschool voor de Kunsten, afd. vrije kunst, in Arnhem (1993-1998) ben ik mij steeds meer toe gaan leggen op het werken met foto's en het maken van digitale beeldbewerkingen naast het schilderen en tekenen en het werken met grafische technieken.
Het onderzoek van het allerdaagse is het vertrekpunt in mijn werk. Ik laat mij inspireren door het bijzondere van gewone dingen dichtbij huis en tijdens mijn reizen.
In mijn werk, gemaakt tijdens en na mijn verblijf in Oeganda (2002), spelen de kracht, de vitaliteit en de geheimen van een andere cultuur een grote rol in mijn vormgeving en kleurgebruik. Mijn fascinatie voor mijn basis: de grond waarop ik loop en de ruimte waarin ik leef met haar eigen beelden en verhalen van nu en vroeger- zie ik als een vervolg hierop.
Mijn foto's zijn vaak bouwstenen voor een nieuw beeld (fotografiek), waarbij naast formele criteria als licht, ruimte, kleur en ritme mijn fantasie, mijn associaties en beleving belangrijk zijn. Hierbij werk ik graag in series, in een oplage van 3, variabele afmetingen 29/39 cm tot 50/70 cm.
In mijn grafisch werk ben ik niet zozeer op zoek naar perfectie, dan wel naar de uitbreiding van mijn beeldtaal door het experimenteren met diverse technieken.


THE EXTRAORDINARY FEATURES OF COMMONNESS.
Following my studies at the Academy of Fine Arts in Arnhem, (1993-1998) I have increasingly focused on working with photographic material, mainly through digital imaging as well as my work on sketching and painting and other graphic arts .
One of the starting points of my work is investigating the everyday familiarities. Extraodinary features of everyday things do inspire me, as well living at home as traveling.
Both during and after a residential period of six month in Uganda (2002) my creative processes as well as my use of colour in photographic work, in drawings and in paintings are heavily influenced by the vigour, the vivacity and the secretive nature of experiencing an other culture. This is continued in my fascination for my base: the ground whereon I walk- as well in my own environment as during traveling-, keeping images as a story-teller of the present and the past.
The photographs I take are the building blocks for a new image (fotografics), in which both imaginative, associative and experimental principles as well as the more formal criteria as light, space, colour and rythm are substantiated.
I preferably realise serial works.
In my graphic arts my first interest is not the technical perfection. I am looking for enlarging my possibilities to the expressiveness of images by experimenting with different graphic arts and their possibilities in combination with other media.