Duco Crop
10 & 11

Hoe zou de slotzin van de ouverture 1812 van Tchaikovsky er uit hebben gezien na
de tweede wereldoorlog, of de Holocaust of nu na de Caronacrisis?
En dat 1812 verschoven zou zijn naar het digitale tijdperk in 2020?

Had het mensdom Tchaikovsky echt begrepen dan zouden er nergens cafe's of koffieshops zijn
waar men pijn wegdringt of verdringt met verdovende middelen maar
zouden deze zijn vervangen door "kom aan mijn lijf huizen"
Of huizen waar de vrouwen de mannen niet ontvangen met prikkeldraad maar met twee oren.

Gesteld de cultuur zou een cultuur waar mensen om zouden gaan met "taal",
schrijftaal, zangtaal, spreektaal, fluistertaal, lichaamstaal;
En Tchaikovsky had na een warm onthaal in het "kom aan mijn lijfhuis" de laatste zin van 1812
moeten voorzien van een triomf boog van sopranen en alten,
Wat dan?

10 & 11

What would the closing sentence of Tchaikovsky's 1812 overture have looked like after
the second world war, or the Holocaust or now after the Carona crisis?
And that 1812 would have shifted to the digital age by 2020?

Had humanity really understood Tchaikovsky, there would be no cafes or coffee shops anywhere
wherever pain is pushed away or repressed with narcotics
would these have been replaced by "touch my house"
Or houses where the women do not receive the men with barbed wire but with two ears.

Suppose the culture would be a culture where people would interact with "language",
written language, singing language, spoken language, whispering language, body language;
And after a warm welcome in the "come to my house" Tchaikovsky had the last sentence of 1812
must have a triumphal arch of sopranos and altos,
What then?